Friday, October 19, 2012

Nama Saya Jamal ( Part 2)


...."Hoiiiiiiii!!!!!"..Jerit seorang pelatih lelaki kearah jamal..Muka mamat tu memang agak ganas, bertindik tindik, bibir pon agak bibir negro sikit..Jamal mula rasa serba salah, otak-otak karat jamal mulai berfikir sendirian "mamat tu panggil aku ke?", ke mamat tu juling air??..Pelatih lelaki itu melangkah laju menuju ke arah Jamal, untuk mempertahankan diri, Jamal terus bangun dari kerusi dan tersenyum sinis.."setakat mamat ni punya badan, tomoi sambil baca mastika pon takdehal" lagak hati jamal..baru saja mamat tu memandu penumbuk ke arah jamal, Bukkkk!!, Satu tumbukan tepat dan padu dari jamal hinggap kat muka mamat tu..Telentang juga mamat tu ke belakang.Mamat tu segera bangkit dan membuka kuda kuda silat,.."woii!!, sudah!! sudah!!" beberapa jurulatih menahan jamal dan mamat tadi atas kesalahan berkelakuan sumbang dikhalayak ramai..

"Apehal korang ni ha? baru sampai dah buat hal"
"Mamat ni cikgu, tadi saya tengah duduk, tiba tiba dia datang nak tumbok saya"
"ha, kenape kamu nak tumbok dia"
"Mane saya tak marah cikgu, dia curik beg saya"
"Eh, ni beg aku la"
"Banyak la ko, ni beg aku!!"
"eh ko ni, tak caya tengok nie"

ziiipppppp, Jamal membuka beg jenama polo yang berisi pakaian.Muka mamat tadi terus berubah,hati Jamal terus panas..Mamat tadi tersenyum senyum malu..

"dah dah, saya nak kamu berdua berbaik sekarang"
"erm..."
"Cepat, Salam..kamu tak malu ke bergaduh depan kawan kawan lain"

tapppp, mamat tu bersalaman dengan jamal..

"sori bro"
"ha, takpe takpe, takdehal la"
"aku leman"
"oh, leman..aku Jamal"

"ok, dah salam kan..sekarang saya nak awak berdua berpeluk..jalan kat depan kawan kawan yang lain dalam keadaaan berpeluk..tunjukkan kesefahaman kamu.saya nak langkah semua sama.Kalau langkah tak sama, korang dua orang kene berjemur kat padang kawat sampai pukul 5.nak tak?kalau taknak, buat sekarang!..

"Arghhhhh......

To Be Besambung lagi...

No comments:

Post a Comment