Friday, October 19, 2012

Nama Saya Jamal ( Part 3)


Setelah Sesi malukan diri di dewan pendaftaran, Semua pelatih yang dah berdaftar boleh masuk ke dalam asrama yang ada iras2 macam rumah panjang serawak . Jamal mengheret beg bajunya yang dipenuhi stok baju sehingga 3bulan...Langkah Pertama Jamal memasuki asramanya, Kelihatan pelbagai jenis dan rupa manusia...Ade juga 2 3 orang yang iras2 budak belia 4b kampung, ade juga belia belia ganja,belia shuffle,belia kelab malam, belia rambut kuning,belia rempit,skinhead,belia punk, pekida dan belia belia indie.Jamal terus bergerak kearah katilnya yang berada di sudut penjuru bilik.Jamal terus mengeluarkan pakaian dan susun di dalam almari..sedang jamal leka memplacing barang dalam locker tiba2 ada suara yang tak berapa nak hensem dari arah belakang..."Bro", jamal terus menoleh kearah belakang..Mamat tu terus menghulurkan tangan untuk bersalam sebagai mukadimah...

"Nama aku mohd Hasbullah"
"oh, aku Jamal, panjang nama ko,nak panggil ape?"
"orang biasa panggil aku alang"
"oh, ok2..kalo camtu, aku panggil ko toyol la.."
"erk,ok gak name tu kan"
"haha..ok2, sesuai ngan ko"

Jamal dan toyol mula berborak,kelihatan sorang mamat yang agak kuswadinata mukanya sedang terkial kial mencari sesuatu yang hilang...

"wei jamal,cube ko tengok mamat tu"
"kenape?muke die macam tenuk kan!!"
"wakaka..bukan ahh, aku rase barang dia hilang tu"
"cube ko panggil die, pastu tanye"

"WEI TENUK, Sini jap."~jerit Toyol
"aku ke?"
"ye la, sini kejap.."
"ha, kenape panggil aku?"
"member aku kate muke ko cam tenuk la.hahaha"

Toyol dan jamal ketawa besar..mamat tadi masih terkial kial, mungkin pertama kali masuk asrama..muka mamat tu memang muke kene buli..baru saja beberapa jam duduk di dalam asrama..jamal mulai mendapat ramai member baru...setalah hampir sejam mereka berborak, jamal cuba untuk berehat, jamal baring di atas katilnya..baru saja hendak melelapkan kata, tiba-tiba..

tttoooonnnnnn....siren dibunyikan...terdengar suara seorang jurulatih menerusi PA system...

"Diminta semua pelajar turun ke padang sekarang.."

"demmm...aku baru nak tido..."~keluh jamal

.............

No comments:

Post a Comment